Notiser

Aktuellt just nu...>>
Notiser December 2020

Sylvesterloppet 2020
29 Dec: I år gick Sylvesterloppet Kalmar Virtuellt där hela 440 personer sprang loppet, dock tävlades det i tre heat i ett elitbetonat Sylvesterlopp i på Annandagen. Det manliga 5 km loppet vanns av Mike Foppen från Nederländerna på tiden 14:17 före Högby IF:s David Nilsson på tiden 14:54. trea i det manliga loppet var Andreas Davidsson på tiden 15:29.

Det kvinnliga loppet vanns av Julia Samuelsson på tiden 17:21.

Samtliga resultat finns via länken.

Ölands idrottsgala
11 Dec: Årets upplaga av Ölands Idrottsgala blev en digital upplaga. Högby IF fick hela åtta nomineringar varav tre segrar. David Nilsson samt Lovisa Karlsson blev årets friidrottare i den manliga resp kvinnliga klassen. Lobvia Karlsson vann även årets idrottsprestation. Lovisa vann årets idrottsprestation då hon vann senior-SM guld i den individuella grenen 100m häck.

I klassen manliga friidrottare var även Marcus Nilsson och Erik Karlsson nominerade och i den kvinnliga klassen var Julia Samuelsson och Nelly Össmar Niminerade. Julia Samuelsson var även nominerad till årets idrottsprestation.

Tangerat PB för David
6 Dec: David Nilsson stod återigen för en fin insats i Valencia Marathon och tangerade sitt personliga rekord på 2:10:09, endast sex sekunder ifrån svenska rekordet och över minuten under OS-kvalgränsen. David sprang in som 31:a i det mycket starka startfältet.

I Runnersworld återfinns denna text.

M22 klubbrekord av Nils
5 Dec: Nytt M22 klubbrekord av Nils Hammaräng Grip när han sprang in som 8:a i MLM Marathon på tiden 2:40.08 som gick i Uppsala 14/11. Nils slog det gamla rekordet med hela 8 min, tidigare rekordet hade Gustav Karlsson och sattes 2005 i Löttorp. Nils går även in som 14:e bästa tid i Högby IF!

Terräng ÖM
4 Dec: Fik Färjestaden arrangerade 1/11 ÖM i terräng över 4 km där det blev seger i både dam och herrklassen. Erik Karlsson vann herrarnas lopp på tiden 11:58 och Frida Össmar vann damernas på 15:44 vilket även gav segern i K40 klassen. Även placering 2-3 i båda seniorloppen gick till högbylöpare. Olivia Stridh sprang in som tvåa på tiden 16:25, Olivia vann även med den tiden F15 loppet. Trea i damernas loppe blev K50 segraren Anna-Stina Wanby på tiden 17:44. I herrarnas lop var Andreas Davidsson tvåa på tiden 12:31 och Oliver Wykman trea på tiden 12:48. Samtliga resultat.

Nedan syns samtliga medaljörer i 4 km loppen.

Friidrottsstatistik.se
4 Dec: Högby IF prenumenerar numera på statistiksida via friidrottstatistik.se. Sidan finner ni via denna länk samt i framtiden även under vår egen statistiksida.