Välkommen till Träningsläger på Öland

02narbildpastuga
02kok
02stuga

Högby IF vet vad som krävs för ett lyckat träningsläger

Högby IF i Löttorp på norra Öland har lång erfarenhet av att arrangera träningsläger för föreningar från hela Sverige.
Under årens lopp är det många som har förlagt sina läger flera gånger på Högby IP. Vi kan erbjuda bra anläggningar och träningsförhållanden som uppskattas av både utövare och ledare.
Anläggningen passar såväl lagidrotter som individuella sporter.
En annan väsentlig sak är solen ofta lyser på norra Öland. År efter år brukar vi ligga i topp när det gäller antalet soltimmar i hela Sverige.

Fotboll

Vi har fina, välskötta fotbollsplaner som till och med lockat allsvenska fotbollslag att komma hit för att träna.
På Öland är det ofta lite snö. Det medför att det i regel går att träna på naturgräs i början av mars. Vi har en fullskalig konstgräsplan som är tillgänglig året runt. Som enligt många är en av sydöstra Sveriges bästa konstgräsplaner. Högby IF har ett eget terrängspår som utgår från anläggningen. Planhyra och två träningspass med omklädningsrum och bastu ingår i priset.

Friidrott

Vi erbjuder en allvädersanläggning med sex banor med möjlighet att hyra elektronisk tidtagning. Förutom två höjdhoppsbäddar, stavhoppbädd och spjut finns två kulringar samt kastplaner för diskus och slägga. Högby IF har ett eget terrängspår som utgår från anläggningen. Planhyra och två träningspass med omklädningsrum och bastu ingår i priset.

Innebandy

En fullskalig idrottshall finns 500m från Högby IP. Hallen är utrustad med innebandysarg och mål samt omklädningsrum och en mindre läktare.
Det finns i regel lediga tider i idrottshallen.

Mountainbike, cykel, triathlon och rullskidor

Norra Öland erbjuder perfekta förhållanden och möjligheter att träna mountainbike, cykel, triatlon och rullskidor. Med en unik och omväxlande natur, slingriga vägar, stigar samt härliga stränder. Vi hjälper er att skapa de bästa förutsättningar för föreningen eller kompisgruppen.

Övriga idrotter

Sporthallen i Löttorp lämpar sig för många olika idrotter, t.ex. handboll, basket och gymnastik.
I direkt anslutning till sporthallen ligger Åkerbobadet men en fin 25-meters utomhusbassäng som man kan hyra.

Mat och Boende

På anläggningen finns sovsalar och stugor. Naturligtvis finns också TV och tillgång till WIFI.
När det gäller måltider så får ni välja mellan självhushåll, hel- eller halvpension.

För ytterligare information, kostnadsförslag samt bokning,
Välkommen att kontakta:

Friidrott